رابط کاربری خوب - رسام وب
طراحی مجدد وب سایت
نکات مهم در طراحی مجدد سایت
آگوست 10, 2016
طراحی سایت خودرو در تبریز
طراحی سایت خودرو در تبریز
آگوست 15, 2016

چگونه یک رابط کاربری مناسبی داشته باشیم

واسط کاربری در طراحی سایت

کارکردن با ارباب رجوع میتواند دشوار باشد . اینجا میتواند ارتباطات قبلی و بعدی و بیشتر تقاضاها باشد . هر مشتری سطح مختلفی از الگوهایش را دارد و میتواند جستجویی از پروژه به پروژه ای را ایجاد کند که تا حدی سخت است . یک ایده خوب مشتری از کالا تصوری از متوسط یودن است و آنها خیلی بیشتر از آن میخواهند.

برخی از ما زندگیمان را صرف کار مشتری و قبول سفارشات جدید میکنیم ، در حالی که همه ما در مقدار کاری که انجام میدهیم و ازدستمان بر میآید متفاوت هستیم ، این رای نیست که بخواهیم بیشتر وقتهای غیر ضروری را برای انجام اصلاحات و طراحی های مختلف صرف کنیم . همیشه خوب است که یک مشتری که ارباب رجوع که میتواند بعنوان استعداد نهانی در طراحی باشد داشته باشیم ، به جای اینکه خودمان را بین گرگ صفتان رها کنیم.

طرحی را که در دست داریم فورا نگاهش کنیم و تکذیب کنیم عامل شکست میباشد. تهیه بهترین طرح در اولین زمان اغلب ناممکن است . اگرچه تهیه طرحی که مشتری دوست دارد و میتواند استعداد نهانی را ببیند قابل حصول است . اینجا چنین چیزی بعنوان یک طرح عالی و بی نقص نیست ، اما ایده ای که طرحی را با استعداد نهانی عالی دارد مهم نیست که مشتری یا پروژه دارد. در زیر راهنماییهای کمی است که میتواند شما را برای بهتر ساختن طرح برای مشتری تان کمک کند.

برند را بشناسید

این تنها و مهمترین  و همچنین چشم اندازترین چیزی است که زمانی که طرحی را میسازید بویژه اگر شما طرحهای کوتاهی را استفاده نمیکنید ، زمانی که من اولین بار طراحی کردن را به تنهایی شروع کردم ؛ از مشتریان سوال میکردم که چه نوع طرح را نیاز دارند و اساسا چه رنگهایی آنها میخواهند. من معمولا با تجارت صنعتی آشنا بودم اما در گذشته ، من واقعا نگران خودم نبودم . من احساس میکردم چون دوستش دارم مسئله ای نیست که چه چیزی را انجام دهم . بعد از اینکه طرح کاری ام را به تجارتخانه فرستادم ، آنها اساسا واحدهای اصلاحاتی داشتند و یا ازمن میخواستند که طرح دیگری را ارائه دهم.

من تصور کردم که این یک روند عادی است تا اینکه عملا خودم دلواپس شرکتهایی شدم که با آنها کار میکردم . سوالاتی را درباره تجارت پرسیدم و آنها از نیازهایشان درک بهتر و عمیق تری دادند. یکبار شما نیاز واقعیتان را بدست بیاورید ، پس شما انواع چیزهایی را که دوست دارید را خواهید شناخت . یکبار شما آن را یشناسید برای پیشرفت و ساخت خصوصا برای برندینگ آسانتر خواهد بود.

اینجا محدودیتی برای شناخت برندی که درباره اش کار میکنید وجود ندارد. برخی فکر میکنند بیهوده است اما من حتی شروع تاریخ برخی از مشتریانم را میدانم. این به من امکان میدهد که برندشان را بشناسم و بفهمم میخواهند توجه چه کسی را جلب کنند. همه اینها برای ساخت طرح برا ی آنها بسیار مهم است . طرح باید مشکلی را حل کند ، بنابراین شما باید با هر نوع جنبه ای از مشکل به خوبی آشنا باشید که بتوانید راه حل درست را نشان دهید. در ریاضی شما نمیتوانید به درستی یک معادله را حل کنید اگر شما اعداد را نشناسید ، طرح هم مثل اینست. تا آنجا یی که ممکن است بیشتر بدانید.

شناخت برند

در صنعت جست و جو کنید

دومین چیز مهم و چشم انداز برای کسانی که به تنهایی کار میکنند . جست و جو در صنایع مشتریان است . زمانی که ما نیازهای مشتریان را بشناسیم ، آماده ایم و طرحی را که فکر میکنیم باید طراحی شود را تهیه کنیم . این بسیار مشتاق کننده و مهیا است و اما واقعا مهم است که درباره اینکه در صنایع مشتریان چه خبر است بدانیم . اولا ما میدانیم طرح گرایشی چطور میتواند باشد. گرایشات خاصی در یک صنعت هست که در گیری قابل قبول نیست. در یک موسسه مشاوره حقوقی یزرگ ، من قصد ندارم واحد واژه های آب رنگ را بفهمم . اینها راههای فهمیدن ترکیب آن نیست اما تقریبا اطمینان پیدا میکنید که شما به طور منفی مثل یک انگشت زخمی بهم نیمزنید . یک تعادل داشته باشید. شما نمیخواهید که مشتریان به همکارانتان بخندند و شما نمیخواهید ارباب رجوع و مشتریان بالقوه آنان را سرگردان کنید.

دوما شما هرچه سرچ میکنید و چیزی که هست را پیدا میکنید که برای مشتریان مورد پسند نیست. در طراحی کردن برای آنها بیشتر از مشتری که به شما پول داده صادق هستید . مطمئن هستید که شما مشتریان صنعتی را میشناسید آنچنان که شما چیزهایی را که آنها را به هیجان می آورد ایجاد و برای تغییر آماده میکنید. شاید شما به چیزهایی که آنها به خوبی عکس العمل نشان میدهند و یا نمیدهند توجه کنید. شما برای پیشرفت شرکت تلاش میکنید. حتی در ایجاد بروشورها و آگهی ها شما باید چیزی را که آنها را هیجان زده میکند بدانید و روش مربوط به آن را ارائه دهید.

بهترین بخش درباره جستجو ، توانایی توجه به زمینه هایی است که نیاز به تکمیل دارد و بهینه سازی است . اگر در زمینه ای که مشتری به آن علاقمند است فرصتی وجود دارد که احمقانه است که به آن صنعت نفوذ نکنند. اگر مشتریان برای ویژگیها یا طرحهای جدید درخواست دارند شما میتوانید برای منفعت خودتان و نهایتا برای مشتریان بکار گیرید.

جستجو در صنعت

خلاق باشید

زمانی که همه ما برای خلق چیزی آماده هستیم چه چیزی انجام میدهیم؟ ما ممکنه روی خط بریم و هزاران صفحه از طرحهای القایی را مرور کنیم . زمانی که صفحه وبلاگ را باز میکنیم به ویترین دلخواهمان میرویم و پاکش میکنیم و دوباره تکرار میکنیم . شما میتوانید در هر کجا برآنلاین پیدا کنید که تقریبا نامحدود است.

من الهام گرفتن را دوست دارم و به طراحان و حتی مشتریان میگویم که به آن نگاه کنند و ببینند چه چیزی آنها میخواهند . هرچند بعد از پیدا کردن چیزی شما دوست دارید بیشتر کپی میکنید تا اینکه خلاق باشید . یک نفر نمیتواند طرحی ایجاد کند و بگوید که صرفا توسط طرح دیگر الهام  شده است . هرچند شبیه بنظر برسد. فرد دیگری میتواند همان چیز را انجام دهد و طرحهایی که کاملا متفاوت است را ببیند . من توصیه میکنم که از این به بعد شما صادقانه الهام بگیرید هرچند که در گذشته طرحی را تقلید میکردید.

الهام گرفتن متفاوت است که واقعا مثل یک حسی است که ضربه ای را به یک زاویه خاصی از خلاقیتتان وارد میکنید. آن ردپاهایی است که در زمین میگذاریم و برای انجام چیزهای جدید حل میکنیم . مفهوم الهام فقط خود شمایید . شاید شما در یک یا دو عضو از طرح اصلی همکاری کنید _ این خوبست اما خلاقیت واقعی این نیست که کاری را قرض گرفته باشید.

فواید خلاق بودن محک چیزهای جدید ، بر روی طرح و کسی که طرح را میبیند اثر میگذارد . خلاقیت خوب و طرح خوب میتواند اغلب خودش را برای شروع نوآوری عاریه میدهد. قاعده دوباره سازی و دوباره طراحی که به منظور همان هدف بر روی زندگی مدرن مان تاثیر بزرگ دارد. تغییر قاعده برای هدف بهتر ایجاد تاثیرات بزرگ بخوبی ایجاد میشود که خیلی ها میتوانند با یک طرح خوب یا ابداعی شروع کنند. چرا؟ خلاقیت و نوآوری مسری هستند و میتواند چشم اندازهای جدیدی را برای مشتریان و همچنین کسانی که طرح را میبینند ایجاد کند .

خلاق باشید

به جزئیات توجه کنید

زمانی من آنچنان کارها را با دستپاچگی انجام میدادم . من یک طرح کلی را به یک مشتری فرستادم و کاملا با املای غلط نام شرکت را نوشتم . من از نوشتن آن یک حرف اشتباه خیلی ناراحت بودم در حالی که آنها زیاد به آن توجه نکردند. برخی چیزها مثل این میتواند برای من در شغلم با دیگر مشتریان ارزشمند باشد اینکه چرا به جزئیات توجه میکنم خیلی مهم است.

چرا من چنین اشتباه احمقانه ای کردم ؟ من واقعا عجله داشتم که سعی میکردم به یک ملاقات شخصی خیلی مهم برسم . من خودم و دیگر طراحان را میشناسم که اغلب عجله دارند و زوایای طرحها را به منظور اینکه سریعتر انجام بدهم حذف کنم. حاصل طرح منصفانه است اما ریسک از دست دادن جزئیات نیست.

ارباب رجوع و مشتریان به هرچیز ی نگاه میکنند . بنابراین بهتر است که تا جای ممکن جزئی کار کنیم . زمانی که خلاق میکنید زمان بگیرید و سعی کنید به هرچیزی فکر کنید . همیشه هوش طراحتان را استفاده نکنید، اما به عقب برگردید و طرح را نگاه کنید و بگویید اگر من مشتری بودم این را میخریدم؟ این را به خاطر داشته باشم؟ این چعه معنی میده؟ این سوالات شما را از اشتباهات احمقانه مثل آن چیزی که من انجام دادم حفظ میکند. همچنین کمک میکند به چیزهایی توجه کنید که به طور معمول نبایستی چه زمانی طراحی کنید.

توجه به جزییات

طرحتان را توضیح دهید

هرچند این ایده کمتر خلاقیت طرح را انجام میدهد اما هنوز کمک کننده است . مثل طراحان ما هم دوست داریم و طرحمان را متوجه میشویم و انجام میدهیم. برای ما هرچیزی مفهومی دارد و بطور پیوسته ای با هم میاید . متاسفانه زمانی که طرحمان را برای تصویب میفرستیم همیشه با این چیزها ارتباط نداریم.

ارسال توضیح یک طرح با طرح ( بیشتر دفاع از طرح) کمک کننده است برای اینکه مشتری شانس این را دارد که طرحتان را درست بفهمد. برای مثال با طرح مفهوم لوگو هایم من اغلب یک پاراگراف کوچک در طرح مینویسم که توضیح میدهد که طرح چه چیزی انجام میدهد. برخی معتقدند که طرح خودش باید حرف یزند اما در اولین مراحل همیشه اتفاق نمی افتد . چرا یک فرصت کوتاهی به آنها نمیدهید تا راهی را که شما در پیش گرفته اید را بفهمند.

انجام این روش زمان کمی را از مشتریان میگیرد تا احساسات منفی درباره طرح را بیان کنند برای اینکه آنها اساسا بهتر میفهمند. حتی اگر آن ناخوشایند یاشد. (نباید باشد اگر شما گامهای قبل را دنبال کنید) . اینجا شانسی وجود دارد که آنها استعداد نهانی  را درک کنند و ببینند و بفهمند.

از بازبینی و اصلاح نترسید، برای اینکه  دوباره آنها با ترس زیاد برمیگردند. یک اشاره کوچک اینجا: همیشه سعی کنید چیزی را که مشتریان میخواهند . اگر شما از ایده متنفرید ، زمانی که شما سعی میکنید آن را ارائه دهید ، همچنین آنها احتمالا از این متنفر خواهند شد یا شما ممکنه از علاقه به آن دست بکشید . هر روشی باید منظور ارتباطی بین دوبخشی را باز کند تا توضیحات مربوط به اصلاحات به دقت فهمیده شود و پذیرفته شود.

طرحتان را توضیح دهید

نتیجه

دوباره ، چنین چیزی وجود ندارد که یک طرحی اصلا نیاز به اصلاحات نداشته باشد . ایجاد یک طرح که اغلب به هرکسی میدهد تا ایده های جدید را ببیند و آنها میخواهند که اضافه یا حذف کنند چیزهایی را که شما انجام دادید. ایده اینجا خلق چیزهایی است که عملا مشتری علاقمند است.

استفاده از این ایده ها نه تنها برای طراحی کمک کننده است بلکه در روابطتان هم کمک کننده است . مشتریان سوالاتی میکنند که کاملا اعتماد دارند ، بعلاوه چه کسی دوست ندارد درباره خودش صحبت کند؟ آنها واقعا درک میکنند و احترام میگذارند که شما واقعا مایلید چیزهایی را برای آنها خلق کنید نه فقط یک طرح کلی را برای هر کسی.

بیشتر طراحان غیر حرفه ای  که به تنهایی کار میکنند همه نقاط بالا را بکار نمیگیرند و بیشتر وقت خود را تلف میکنند . بکاربردن این نقاط نه تنها طرح بهتری را برای مشتری ایجاد میکنند بلکه شما را یک طراح حرفه ای میکند. همه ما برای اینکه بتوانیم در جایگاهمان بهتر باشیم باید تلاش کنیم.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *